Als u door een ambulance bent geholpen, worden uw gegevens vastgelegd in een patiëntendossier. Hierin staan alle details over de behandeling die u heeft ontvangen, zoals waar de ambulance u heeft geholpen, welke onderzoeken er zijn gedaan, welke behandeling is gegeven en of er medicijnen zijn toegediend.
Inzien patiëntendossier
Het aanvragen van uw ambulance patiëntendossier was altijd al mogelijk, maar nu is het veel makkelijker via het patiëntenportaal MijnAmbulancezorg. U kunt veilig inloggen met uw Digid.
Ga naar MijnAmbulancezorg
Let op: dossiers van vóór 1 augustus 2024 kunnen niet online worden ingezien. Als u deze wilt bekijken, dient u het onderstaande formulier in te vullen en ondertekend terug te sturen naar Ambulancezorg Limburg via kwaliteit@ambulancezorglimburg.nl. U krijgt binnen 4 weken een reactie op uw verzoek. Bij uw verzoek moet u een kopie van uw identiteitsbewijs meesturen. Dit is nodig om uw identiteit te verifiëren voordat wij uw verzoek in behandeling kunnen nemen. U hoeft niet alle informatie van uw identiteitsbewijs te verstrekken. U kunt bijvoorbeeld met de KopieID-app een veilige kopie maken.
Heeft u een vraag? Raadpleeg dan onderstaande veelgestelde vragen.